nedeľa 3. júna 2012

The Lucky One     30. kapitola



Taniere som vložila do umývačky a pospratávala všetky veci, čo zostali na stole. Vyšla som hore schodmi až do izby. Otvorila som dvere a hneď medzi dverami sa mi naskytol pohľad na Emily poskladanú na posteli. Zľakla som sa. Čo ak jej je zle? Prišla som bližšie, sadla som si vedľa nej na posteľ a spýtala sa: „Stalo sa niečo?“ Rukou som jej hladila vlasy. Mierne dvihla hlavu aby sa mohla nadýchnuť a pritom smrkla. „Em, čo sa deje?“ Nevedela som čo jej je, no bolo mi jej ľúto. Neplače často. „Zack.“ Takmer som ju nepočula. „Čo ti spravil?“ Spýtala som a môj hlas znel ochranársky. Ak jej nejako ublížil, neprežije. V hlave som si vytvárala plán, ako mu to vrátiť. Aj keď som veľmi neverila tomu, že by jej mohol niečo spraviť, alebo nejakým spôsobom ublížiť. Zack bol a aj je jedným z najnormálnejších chalanov, akých som kedy poznala. Samozrejme, má aj on svoje dni. No, Em, ľúbi a neverím tomu, že by ju mohol podviesť, alebo opustiť.  To nie je v jeho povahe. Síce som ho už dosť dlho nevidela, no neverím, že by sa natoľko zmenil. Neodpovedala, len stále poťahovala do seba sopeľ a smrkala. Mykalo ňou. Bola rozrušená. „Em, prosím ťa, rozprávaj sa so mnou.“ Prosila som ju. „Čo, čo ti spravil?“ Nechápala som. „On,..... no vieš, .... On .... proste , ja neviem .....“ Snažila sa zo seba dostať niečo rozumné. „Uhm,“ Chcela som jej pomôcť no, jej doterajšia odpoveď mi veľa možností nedávala. „Sťahuje sa.“ Vykoktala zo seba nakoniec. Pousmiala som sa, teraz som bola zmätená ešte viac. Nechápala som už ničomu. No a? Tak sa presťahuje o ulicu ďalej. Zas až taký problém v tom nevidím. „No, a? Tak bude bývať s trošku ďalej od teba. To zvládneš.“ Povzbudzovala som ju. „Nechápeš to!“ Skríkla a mnou hrklo. Dobre, možno nie som najmúdrejšia, ale myslím, že vyznám vety Sťahuje sa chápem. „Chápem to, sťahuje sa.“ Ubezpečovala som ju. „Do Austrálie.“ Zachrčala na mňa a rozplakala sa ešte viac. Priznávam, nechápala som to. Až teraz som to pochopila. Nechcem si predstaviť, ako sa musí cítiť. Musí byť zničená. A on tiež. Chodili spolu takmer 2 roky. A teraz sa má ich láska rozpadnúť, len kvôli sprostej diaľke. Nejdem si ani tipnúť koľko kilometrov to môže byť. „Prečo?“ Vyjachtala som. „Otec tam dostal nejakú výhodnú prácu, prijal to a musia sa tam presťahovať.“ Vysvetľovala a pritom nariekala. Nehovorila som jej, aby neplakala nemalo to zmysel. Nech len plače potrebuje dať zo seba preč ten hnev, zúfalstvo, stratu lásky a všetko, čo ju trápi. Keď  sa vyplače bude jej lepšie. Nehoršie bude, že realita bude stále rovnaká, nič sa nezmení. Len bude mať plný nos, červené oči a možno ju bude aj bolieť hlava. No na druhej strane sa jej možno trošku aj uľaví. „Kedy?“ Pýtala som sa šeptom. „Zajtra.“ Odpovedala tiež potichu. „Zajtra.“ Zopakovala som viac-menej pre seba. Posadila sa a rozkričala sa : „Vieš, čo to je? Vieš? Už ho nikdy neuvidím. Poslednýkrát sme sa rozlúčili a už sa nikdy nestretneme. Ja, ja ho nechcem stratiť.“ Kričala. Hlas sa jej triasol a oči boli znovu vlhké od sĺz. „Nepreháňaj! Určite sa vráti.“ Snažila som sa jej pomôcť. „Nevráti. Nikdy sa už nevráti. Načo by sa vracal? Už ho tu nič nebude držať. Nájde si nových kamarátov.“ Začala krikom no ku konca jej hlas strácal na intenzite a posledné slová takmer nebolo počuť. „A čo ty? Veď tu ostávaš predsa ty.“ Pripomínala som jej. „Čo ja? Za rok si ani nespomenie, že nejakú Emily poznal.“ Strácala nádej. „Takto nehovor, prežil s tebou takmer 2 roky života. Boli ste šťastní. Na také momenty v živote sa nezabúda.“ Protirečila som jej. Ona len nesúhlasne krútila hlavou. Uzavrela to a nechcela nič počuť. Presvedčila samú seba o tom, že odíde a nikdy sa nevráti. Na jednej strane je to možno dobré, aspoň si nebude robiť zbytočné nádeje, že sa niekedy vráti. Nájde si niekoho iného a znovu bude šťastná. „Dnes.“ Povedala a ja som presne  nechápala, čo tým myslí. „Dnes?“ Zopakovala som po nej. „Dnes sú to 2 roky, čo sme spolu.“ Ahá, pochopila som. Stiahla som si ju rukami do náručia a v pomalom tempe som sa s ňou hojdala so strany na stranu. „Čššš ,“ Upokojovala som ju. Jej slzy pomaly máčali moje tričko. Nechala som to tak. „Poď, obleč sa.“ Povedala som odrazu, odsunula som ju od seba a postavila som sa. „Kam?“ Pýtala sa nechápavo. „Ideme zabudnúť.“ Vyhlásila som. „Nepiješ.“ Pripomenula mi akoby mimochodom. Viem, že nepijem, ale je moja sestra a ja som tu na to, aby som jej pomohla. A keď už sme pri tom, tiež nie som celkom v poriadku. Ešte stále som nezabudla, ako som to s Louisom pokašlala. „Viem, ale potrebuješ to.“ Vravela som jej. Narovnala sa a pretrela si oči. „Ale je málo hodín.“ Povedala. Ozaj. Asi bude divné, keď sa dovalíme teraz do nejakého baru. „Koľko je?“ Zaujímala som sa. „Tri.“  No, to nie je až také zle. „Nevadí, poď. Obleč sa. Pôjdeme do parku, na zmrzlinu. A zabudneme.“ Alkohol nemusí byť jediná možnosť zabudnutia. Existujú aj iné veci na odreagovanie. „Dobre, počkaj ma. Musím sa dať do kopy.“ Prikázala mi Emily. „Čakám dole.“ Oznámila som jej. Vybrala som si zo skrine veci a obliekla sa. Zišla som dole a sadla si na sedačku. Za chvíľu sa vedľa mňa objavil Tyler. „Krpec, ty si doma?“ Čudovala som sa. Nevidela som ho už asi dva dni.  „Ja som doma. Na rozdiel od niekoho, kto nechodí domov ani na noc.“ Vysmieval sa mi a bolo mi jasné, že narážal na predminulú noc. „No prepáč. To je moja vec.“ Bránila som sa. „ Počkaj, nech sa to rozkríkne a bude to vec celého Londýna.“ Smial sa. Túto jeho poznámku som tak celkom nepochopila. No neriešila som tom. „Ako sa má Nancy?“ Spýtala som a zmenila som tému. Nemusím sa cítiť trápne len ja. „Nancy sa má výborne a čo Louis?“ Vravel ironicky. A hneď mi to musel vrátiť. „Louis sa má tiež dobre.“ Navzájom sme sa podpichovali. „Sa mu nečudujem, keď mu robíš po nociach spoločnosť.“ Jeho smiech prechádzal do záchvatu. Keby mi to povedal hocikto iný, určite by som sa urazila, no od Ty-a som to brala inak. S nadhľadom. „Závidíš mu? Si zavolaj Nancy.“ Nepoprela som jeho domnienky. Na čo aj? Aj tak si bude myslieť svoje.  „Neboj sa. Zavolám. A zoznámim ťa.“ Oznamoval mi. „Budem sa tešiť.“ Uzavrela som našu debatu. A zapozerala som sa do telky, ktorú pustil. Bežal tam nejaký dokument o žralokoch. Bolo to zaujímavé. Sledovali sme to až do konca a takmer sme nedýchali. Naše oči boli uprené na televízor a nič iné sme nevnímali. „Ehm, ehm, ....“ Niekto sa snažil zaujať našu pozornosť. Keď to neprestávalo obrátila som hlavu. Stála tam Emily s rukami prekríženými na prsiach. V tvári neidentifikovateľný výraz. A vyzerala o dosť lepšie. Ani by som nepovedala, že jej  zajtra odíde chalan a ona ho už pravdepodobne nikdy neuvidí. Mala oblečené šaty a jej vlasy boli úhľadné upravené. Jej zlú náladu prezrádzala len jej tvár. Ktorá bola zničená a poznačená. V jej očiach nebol lesk ani radosť. Bol tam smútok, boli zastreté. Neusmievala sa aj keď sa snažila tváriť vyrovnane a, že jej nič nie je. Bolo to na nej poznať. Nebola to tá Emily na akú som bola zvyknutá.


Samanthyne oblečenie.










Emilyne oblečenie.

















*Dnes trošku skôr. :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára